Za bolje iskustvo promijenite svoj preglednik u CHROME, FIREFOX, OPERA ili Internet Explorer.

Mi zapošljavamo

Menadžer društvenih medija

Menadžer društvenih medija, također poznat kao specijalista za društvene medije, od vitalnog je značaja za tvrtke koje žele ostati ispred svoje konkurencije i ostvariti vezu sa društvenom zajednicom. Čak i ako tvrtka, jednom od zaposlenika, dodijeli neke obaveze u društvenim medijima, on nikada neće biti u stanju ostati na vrhu kao što to može specijalista za društvene medije. Stručnjak za društvene medije osigurava tvrtki da bude lider društvenih medija, on uvijek zna što je novo, što je na horizontu a što ostaje kao stara škola u stalno promenljivom, društvenom medijskom pejzažu.

Mnogi žele započeti karijeru kao menadžeri društvenih medija ali nisu sasvim sigurni što se od njih očekuje. Menadžer društvenih medija je odgovoran za praćenje i objavljivanje na svim društvenim medijima, kao i za pridobivanje, rast i interakciju s publikom tvrtke. Krajnji cilj je podizanje svijesti o brendu, tvrtki ili proizvodu na mreži dok dovodi promet na mreži, izvan mreže ili oboje. Ovisno o poslu, menadžer društvenih medija obično se povezuje sa gradnjom brenda. Koristi Twitter, Facebook, YouTube, Pinterest, korporativno blogiranje i bilo koju novu društvenu platformu.

Obrazovanje i dokazana stručnost

Tvrtke koje zapošljavaju menadžere društvenih medija obično traže od kandidata da ima diplomu iz marketinga, novinarstva ili odnosa s javnošću. Manje tvrtke obično angažiraju slobodnjake (freelancere) koji mogu ili ne moraju imati diplomu. Plaće za slobodnjake su znatno niže od in-house menadžera društvenih medija.

Društveni mediji su prilično novi igrači u marketinškoj igri. To ne znači da ne postoje visoko kvalificirane osobe za upravljanje društvenim medijima. Ono što tvrtka želi od specijaliste za društvene medije je da to bude netko tko ima dokazano iskustvo a ne netko čije su jedine kvalifikacije da ima Twitter račun i sebe naziva “guru društvenih medija”.

Zna za važnost društvenih medija

Stručnjak za društvene medije zna da društveni mediji mogu učiniti veliku razliku i koliko je to važno za kompletan marketinški plan tvrtke. Ne zaustavlja se na objavljivanju nekoliko tweetova ili na ažuriranju Facebook statusa. Međusobno komunicira sa publikom, šalje promotivne twittove preko Twittera i češlja Facebook kako bi pronašao relevantne stranice sa kojima bi se trebalo umrežiti i na taj način proširiti svoju bazu fanova.

100% posvećen društvenim medijima

Specijalista za društvene medije je 100% posvećen društvenim medijima. Jede, spava i diše društvene medije. Znajući sve o medijskoj kampanji tvrtke u kombinaciji sa svime što zna o društvenim medijima on prihvaća i zna da odgovornost za društvene medije pada na njegova ramena i da ako njegovi napori ne uspiju, uskoro može ostati bez posla.

Opis posla

Prije desetak godina pozicija menadžera društvenih medija na našim prostorima nije ni postojala a u Americi je bila nešto sasvim novo na tržištu rada. Danas je uloga menadžera društvenih medija vrlo značajna, jer poslovanje većine tvrtki uključuje društvene medije i mreže. Tijekom godina interes za ovaj posao je drastično u porastu o čemu svjedoče i Google pretrage.

Što trebate znati ukoliko i vi želite postati menadžer društvenih medija? Prije svega, koja je definicija za menadžera društvenih medija? Menadžer društvenih medija, ili menadžer za društvene mreže je osoba zadužena za predstavljanje tvrtke na digitalnim kanalima kao jedinstveni glas brenda.

Što je potrebno da biste postali menadžer društvenih medija i koje su vještine i osobine presudne u sjajnom i uspješnom vođenju društvenih medija? Dobar menadžer društvenih medija posjeduje 7 vještina. Pod vještinama podrazumijevamo naučene sposobnosti – stvari koje radimo dobro. To su stvari koje od vas zahtijevaju da razvijete određeni nivo poznavanja, produktivnosti ili efikasnosti da biste potvrdili stručnost. Nazivaju se i “tvrde vještine” (hard skills).

Vještine koje posjeduje dobar menadžer društvenih medija

1) Copywriting (objave i poruke)

Copywriting je osnovna vještina u digitalnom marketingu. Copy (višeznačno, osim kopirati, znači još i umnožiti, vijesti) je sadržaj koji se koristi za reklamiranje i marketing. Kako biste potakli ljude na klikove potrebno je da uklopite zadivljujuću priču u vašu objavu i poruku. Napisati dobar copy je jedan od poslova koje obavlja menadžer društvenih medija i sastoji se sve od popunjavanja profila na društvenim medijima, pa do pisanja twittova, Facebook objava i sl. To može biti kompliciran posao ukoliko nemate vrlo dobre copywriting vještine. Da biste poboljšali svoje vještine pisanja, predlažemo da proučite nekoliko formula za pisanje tekstova: Before-After-Bridge, The 4 C’s, The 4 U’s i Problem-Agitate-Solve. Istražite i otkrijte koja formula vam najviše odgovara. U velikoj mjeri može vam pomoći da postanete bolji u tome što radite. Povećat će vašu produktivnost i pomoći vam u pisanju inspirativnog kopija, poboljšavajući kvalitet sadržaja kojeg objavljujete na društvenim medijima.

2) Dizajn (grafika i video)

Istraživanja pokazuju da je ljudima zanimljivija objava na društvenim medijima ukoliko ima i fotografiju, a mnogi izražavaju i želju za video snimkama. Živimo u eri vizualne komunikacije. O tome svjedoči i popularnost i zastupljenost tzv. mimova (memes) – smiješnih slika koje sadrže sasvim malo ili nimalo teksta. Činjenica je da su objave na društvenim medijima evoluirale posljednjih godina i da slike i video snimke privlače klikove i posjete. Zbog svega toga, dizajniranje i kreiranje vizualnog sadržaja postali su obavezna vještina u upravljanju društvenim medijima.

3) Javni govor (samopouzdanje u nastupu pred publikom)

Sa dodacima i aplikacijama poput Facebook Live, Instagram Live i Periscope, video snimke koje idu uživo postaju sve važnije na društvenim platformama, za predstavljanje sadržaja. Zašto video snimke uživo (live) postižu toliki uspijeh u svijetu digitalnog marketinga? Zbog više razloga – dosega, angažmana publike i sudjelovanja. Live Facebook video snimke će se više prikazivati u najvažnijim vijestima (News Feed) u tijeku strimanja, nego kad se završe i kad ne budu išle uživo. Zbog direktne interakcije sa klijentima, pruža se veća šansa za angažiranost sudionika i poticanje da počnu koristiti proizvode ili usluge oglašivača. Da bi bio uspješan u komuniciranju i povezao se s publikom putem video snimaka uživo, menadžer društvenih medija mora imati visoko samopouzdanje. Posjedovanje vještine javnog govora će vam pomoći u predstavljanju ideje, intervjuiranju gostiju, te odgovaranju na pitanja bez prethodne pripreme i u razgovoru s pratiocima.

4) Korisnička služba (podrška online zajednici)

Društvene mreže su najčešći kanali na kojima se korisnici obraćaju za podršku, ali samo 20% tvrtki koristi društvene mreže za podršku klijentima. Kao osoba koje predstavlja tvrtku i glas brenda na platformama poput Facebooka i Instagrama, menadžer društvenih medija posjeduje vještine dobrog vođenja konverzacije i empatije kako bi bio u mogućnosti da pomogne korisnicima putem društvenih medija. Sjajan menadžer društvenih medija ima sposobnost postaviti prava pitanja kako bi olakšao angažiranje korisnika. Vrlo je važno i da zna odgovoriti na različita pitanja o tvrtki. Zbog toga je potrebno da menadžer društvenih medija bude detaljnije upućen u poslovanje tvrtke. Ipak je on taj koji stvara kompletnu sliku o brendu.

5) Psihologija ponašanja

S podacima koje dobivamo sa društvenih medija, analitikom i metrikom, danas je lako znati koje objave uspjevaju i privlače pažnju publike. Poznavanje psihologije ponašanja ljudi može vam otkriti zbog čega su ljudi zainteresirani za određeni sadržaj i zbog čega ga žele podijeliti sa drugima. Ukoliko znate odgovore na ova pitanja, lako ćete uočiti trendove koje ljudi prate i pokušati ponoviti uspjehe iz prošlosti. Ako nađete odgovor na pitanje “Zašto?”, znat ćete uzroke tih trendova i kako ih ponovo oživjeti. Bez poznavanja psihologije koja stoji iza trendova, možete propustiti priliku da kreirate nove vrste sadržaja koje bi stekle popularnost. Ne treba vam diploma iz psihologije da biste bili uspješan menadžer društvenih medija ali načitanost i osnovna informiranost, neki nivo poznavanja osnovih pravila psihologije i ljudskog uma je vrlo važno za razvoj vještina.

6) Analitika

Termin analitika se u marketingu često koristi a označava mjerne podatke, odnosno, podatke koje možemo izmjeriti o društvenim medijima (lajkove, komentare, dijeljenja) i mjerne podatke o poslovanju (promet, potencijalni klijenti, prihodi, itd.). Odličan menadžer društvenih medija poznaje analitičke podatke i zna kako ih povezati tako da pruži opći pregled rada društvenih medija u odnosu na ciljeve poslovanja. Menadžer društvenih medija je vodilja u marketingu poslovanja i uspješnosti biznisa na digitalnim medijima. Znati čitati i tumačiti analitičke podatke je vrlo važna vještina za obavljanje posla menadžera društvenih medija.

7) Upravljanje budžetom

Kao menadžer društvenih medija, vjerojatno ćete dobiti budžet s kojim možete raspolagati na mjesečnom nivou. Često je potrebno platiti oglašavanje, alate za upravljanje društvenim medijima, fotografije, predloške ili kurseve kako biste naučili nešto novo. Posjedovanje nekih osnovnih znanja oko rasporeda i upravljanja budžetom može biti vrlo korisno u obavljanju ovog posla.

Osobine koje posjeduje dobar menadžer društvenih medija

Osobine ili kako ih još nazivaju “meke vještine” (soft skills), čine nas onim što jesmo. To su kvalitete koje čine jednu osobu drugačijom od druge. Ukoliko imate osobine potrebne za određenu poziciju, bit ćete pogodnija osoba za taj posao, a ove tri osobine učinit će vas savršenim kandidatom za obavljanje posla na poziciji menadžer društvenih medija.

1) Radoznalost

Radoznali menadžer društvenih medija će potpuno uroniti u svijet Interneta i digitalnog marketinga, bit će u toku s njihovim razvojem i eksperimentirati sa novim marketinškim strategijama u digitalnom svijetu. Poslodavci su, većinom, u potrazi za ljudima koji obraćaju pažnju na brzi razvoj tehnologije i koji su njome fascinirani, jer oni će vjerojatno biti sjajni u obavljanju ovog posla.

2) Prilagodljivost

Prilagodljivost nadopunjuje radoznalost. Kada otkrijete ili primjetite neki novi trend ili promjenu, jako je bitno da se tome brzo prilagodite. Primjer velike promjene u društvenim medijima je prijelaz sa teksta na vizualnu komunikaciju. Ukoliko želimo uspjeti u svijetu marketinga na društvenim medijima, potrebno je prilagoditi svoje objave vizualnom sadržaju jer one su sada u centru pažnje.

3) Osjećaj za biznis

Pod sintagmom “osjećaj za biznis” (business sense) ili “poslovna pamet” (business savvy) podrazumijeva se oštrina i brzina u razumijevanju i bavljenju “poslovnom situacijom”. Znati kako se društvene mreže uklapaju u poslovnu strategiju je ključno za stvaranje novih ideja koje su izvan okvira. S osjećajem za biznis, “poslovno pametan” menadžer društvenih medija, moći će sagledati širu sliku i shvatiti ulogu društvenih medija u poslovanju tvrtke. Tako će dostignuća tvrtke moći pogurati do krajnjih granica.

Uobičajene zablude o menadžeru društvenih medija

Postoji duga lista pogrešnih shvaćanja o tome što menadžer društvenih medija zapravo radi kako bi pomogao u razvoju i rastu tvrtke i prodaji. Menadžeri društvenih medija se često svrstavaju u kategoriju “svatko to može učiniti”, što vodi do toga da vlasnici tvrtki tweetaju nekoliko puta dnevno ili zapošljavaju pripravnika za objavljivanje u društvenim medijima. Zatim, tvrde da društveni mediji ne funkcioniraju. Društveni mediji zapravo funkcioniraju jako dobro kada netko s dokazanim iskustvom upravlja korisničkim računima na društvenim medijima.

Poslodavci moraju ponovo razmisliti o tome kako “svako može to učiniti” i temeljno procijeniti osobu koja se razmatra za ovu važnu poziciju. Loš menadžer za društvene medije može vam naštetiti gore nego da uopće niste prisutni na društvenim medijima.

Obrnuta strana je i da dosta ljudi misli da menadžer društvenih medija ne radi ništa drugo nego da sjedi ispred ekrana cijeli dan i da osluškuje i objavljuje ispravke za Facebook i slično. To nije jednostavan posao, niti je to posao za čavrljanje. Postoji mnogo aspekata uspješne društvene medijske kampanje a objavljivanje ispravki je samo jedan mali dio.

Šefovi pogrešno vjeruju da sve poruke trebaju biti orijentirane na prodaju i potpuno fokusirane na posao. Dobar menadžer društvenih medija može prilagoditi gotovo sve što se uklapa u proizvod, uslugu ili brend kojeg promovira. Ne treba svaki tweet biti o kompaniji, u protivnom, vi gubite publiku.

Društveni mediji su i dalje mala beba u marketingu i brzo se dokazuju kao moćan način da se dođe do klijenata. Upravo zato što tweetanje i objavljivanje zvuči tako jednostavno, privlači mnoge ljude koji misle da je to lagan i zabavan posao koji ne zahtjeva puno truda i napora.

Međutim, biti menadžer društvenih medija koji daje rezultate traje više od nekoliko tweetova ili ažuriranja statusa.

Jeste li još ovdje?

Tipičan dan za menadžera društvenih medija

Društveni mediji nikad ne spavaju. Prvi zadatak u dnevniku menadžera društvenih medija je da provjeri što se događalo preko noći. Ovo uključuje čitanje novih email poruka, provjeravanje odgovora na Twitteru, ponovno tweetanje i podsjećanje, provjeravanje Facebooka i drugih društvenih mreža za interaktivnost, komentare, postavke na zidu i odgovaranje kada je potrebno.

Nakon što završite noćni dio, vrijeme je da započnete ažuriranja društvenih mreža preko dana. Ovo počinje provjerom na web stranici tvrtke. Trebate vidjeti što je novo ili do sada objavljeno i što se može koristiti za ažuriranje. Posjećivanje web stranice tvrtke nekoliko puta dnevno je neophodno.

Kontinuirano pronalaženje vijesti, blog objava, video snimaka ili tweetova za dijeljenje sa publikom je također od vitalnog značaja tijekom cijelog dana.

Istovremeno, trebate voditi računa o trendovima koji se mogu primjeniti na vaše ispravke, tako da tvrtku možete predstaviti većem broju ljudi kroz vruće teme. Uvijek pratite spominjanje kompanije za koju radite, tako da možete brzo odgovoriti na pohvale i žalbe.

Prijavljivanje i raspoređivanje se odvija tijekom cijelog dana, trebate biti u interakciji sa publikom koja postavlja pitanja ili daje komentare. Budući da se ažuriranja odvijaju uživo, takođe trebate pratiti analitiku kako biste vidjeli gdje se odvija promet i procijenili što funkcionira i da li to možete iskoristiti za žagor (buzz).

U jednoj minuti možete objaviti tweet a već u sljedećoj radit ćete na ažuriranjima. Zatim se prebacujete na interakciju s klijentom na Facebook zidu tvrtke. Kad ste s tim gotovi, skočit ćete i odraditi Pinterest. Nakon Pinteresta vi ste sada na YouTube gdje komentirate nove video snimke tvrtke. Kada ste i s tim gotovi, pišete blog objavu koju ćete promovirati u svim društvenim medijima. Na kraju vašeg radnog dana pišete ažuriranja koja će se automatski objaviti u zakazano vrijeme (scheduled) a to može bit i preko noći dok vi spavate, tako da je tvrtka prisutna 24/7, dostupna i noćnim sovama, kupcima u drugoj vremenskoj zoni pa čak i onima u drugim zemljama.

Želite li raditi za Etoje Oglasnik?

Mi vrednujemo rezultat. Više cijenimo samohranu majku s iskustvom na Facebooku i vlastitom blogu nego nekoga s MBA diplomom ali bez iskustva. Ukoliko tražite samo odskočnu dasku za osobno napredovanje tada Etoje Oglasnik nije za vas. Mi tražimo stručnjaka na duže staze.

Mi, na Etoje Oglasniku, smo jedna velika obitelj. Od zaposlenika tražimo lojalnost i nudimo prijatno okruženje uz više nego dobru naknadu. Međutim, mi ne tražimo osrednjost nego maksimum. Posao menadžera društvenih medija u Etoje Oglasniku je zadovoljstvo, ne tlaka.

Posao možete raditi na daljinu. Uostalom, svaki online posao ima takvu mogućnost. Sami ćete odrediti svoje radno vrijeme. Nama je važan rezultat.

Dakle, ukoliko imate iskustva s društvenim medijima, affiliate programima, referralima, općenito s online marketingom, … jasan vam je opis posla a imate volje i želite se usavršavati, možda je ovo posao upravo za vas. Samohrana majka s dvoje djece koja traži dodatan posao ili trenutno nezaposleni MBA stručnjak kod nas imaju jednake šanse i istu početnu poziciju, od dna:

Korak 1 – Registrirajte se u naš Partner Program i krenite. Dokažite se. Ukoliko ostvarite zapaženi rezultat a minimalni prag je mjesečno 1200 (40 realizacija po danu, 5 po satu) realiziranih preporuka (posjetitelja koji su s vašom preporukom na našoj stranici postali kupci), ostvarene bodove isplaćujemo vam kroz ugovor o djelu.

Korak 2 – Ukoliko zadržite najmanje isti rezultat u tri uzastopna mjeseca, uz tendenciju mjesečnog rasta, pozvat ćemo vas na razgovor i ponuditi posao na određeno radno vrijeme.

Korak 3 – Povećate li ovaj rezultat i udvostručite na minimalnih 2400 realizacija mjesečno i zadržite se na tome uzastopnih 6 mjeseci, pozvat ćemo vas ponovo na razgovor. Smješi vam se unapređenje.

Vrh