Za bolje iskustvo promijenite svoj preglednik u CHROME, FIREFOX, OPERA ili Internet Explorer.

Kako započeti

Objavljivanje oglasa – Brzi pregled

REGISTRACIJA:
Kliknite/taknite na poveznicu “Registracija” (na vrhu stranice, desno).

AKTIVACIJA:
Potvrdite svoju email adresu tako što ćete kliknuti/taknuti na poveznicu (link) u poruci koja je poslana na vašu email adresu. Nakon što vaš korisnički račun bude aktiviran, vi se možete početi služiti nadzornom pločom, dodavati favorite, slati ponude/licitirati, upravljati oglasima, slati i primati poruke.

PRIJAVA:
Kliknite/taknite na poveznicu “Prijava” (na vrhu stranice, desno).

ODABERITE OGLASNI PAKET:
Odaberite oglasni paket prema željama i potrebama. Kliknite/taknite na poveznicu “Oglasni Paketi” (na vrhu stranice, lijevo) i slijedite upute. Želite li objavljivati besplatne oglase? Svi korisnici, dok su prijavljeni u oglasnik, mogu objavljivati jednostavne oglase (bez isticanja).

OBJAVITE OGLAS:
Pripremite tekst i fotografije. Kliknite/taknite na dugme “OBJAVI OGLAS” (na vrhu stranice, desno) i slijedite upute. Nakon što predate oglas, oglas će se ručno pregledati i odobriti.

Zakonski okvir

Prema “Zakonu o zabrani i sprječavanju obavljanja neregistrirane djelatnosti“, Privatnim/Fizičkim osobama nije dopušteno objavljivati oglase (djelatnosti za koje nisu registrirani) u kategorijama koje su po prirodi komercijalne i namjenjene stjecanju dobiti. Možete oglasiti prodaju vašeg privatnog vlasništva, možete objaviti oglas ukoliko imate registriranu djelatnost (npr. iznajmljivači) ali ne možete se baviti, zakonski, nedopuštenom prodajom i preprodajom. Tvrtke/Pravne osobe mogu obavljati komercijalnu djelatnost i to samo onu za koju su registrirane, trgovati, iznajmljivati i pružati usluge. Više o tome pročitajte u “Uvjeti i pravila korištenja“.

Besplatni oglasni paket

Svi novi korisnici mogu objavljivati besplatne oglase sve dok ne iskoriste sav sadržaj Besplatnog oglasnog paketa. Preostali sadržaj i mogućnosti besplatnog oglasnog paketa naći ćete u svom Profilu. Novi Besplatni oglasni paket je neograničenog trajanja i sadrži sljedeće:

JEDNOSTAVNI: 50
oglasi su osnovni oglasi bez dodatnih mogućnosti isticanja. Jednostavni oglas se prikazuje 20 dana. Ukoliko se tek počinjete oglašavati, ovo je dobar početak.

BACI-NA-VRH: 100
gura vaš oglas na vrh popisa oglasa. Zašto je ovo korisno: kako dolaze novi oglasi, vaš oglas se potiskuje prema dnu (više nije na prvoj stranici nego na drugoj, … sedmoj, …) i sve manje je vidljiv. Ako iskoristite mogućnost Baci-na-vrh, vaš oglas će se prebaciti na vrh kao da ste ga upravo objavili. Također, ovu mogućnost (koristite štedljivo) možete koristiti kada želite obnoviti/produžiti istekli oglas. Štedljivo jer ako potrošite ovu mogućnost, oglas nećete moći produžiti/obnoviti nego samo sastaviti nanovo.

Plaćeni oglasni paketi

Plaćeni oglasni paketi sadrže napredne opcije oglašavanja (istaknuti oglasi, baci-na-vrh oglasi, oglasi u stilu aukcije).

JEDNOSTAVNI
oglasi su osnovni oglasi bez dodatnih mogućnosti isticanja.

ISTAKNUTI
oglasi se prikazuju na vrhu svih oglasa na početnoj stranici, pripadajućoj kategoriji, svim pojedinačnim stranicama oglasa i stranicama za pretraživanje. Zašto je ovo korisno: vaši oglasi su vidljiviji, kupac će ih lako primjetiti a rezultat je brža prodaja.

BACI-NA-VRH
gura vaš oglas na vrh popisa oglasa. Zašto je ovo korisno: kako dolaze novi oglasi, vaš oglas se potiskuje prema dnu (više nije na prvoj stranici nego na drugoj, … sedmoj, …) i sve manje je vidljiv. Ako iskoristite mogućnost Baci-na-vrh, vaš oglas će se prebaciti na vrh kao da ste ga upravo objavili. Također, ovu mogućnost (koristite štedljivo) možete koristiti kada želite obnoviti/produžiti istekli oglas.

OGLASI U STILU AUKCIJE
vam omogućavaju da za predmet oglašavanja dobijete više. Zašto je ovo korisno: kada objavljujete oglas, možete ga objaviti u stilu aukcije. Dodajte svoju početnu cijenu (ispod realne). Napominjemo da to treba biti cijena ispod prave vrijednosti koja će zainteresirati i potaknuti kupce da se nadmeću u ponudama jer nitko nije lud nadmetati se za nešto što cijenom nije privlačno ili je već u samom startu skupo ili preskupo. Nakon objave vašeg oglasa, korisnici će vam ponuditi svoju cijenu i ako je predmet oglašavanja dovoljno interesantan, vi ćete dobiti ponude iznad cijene koju ste očekivali ili priželjkivali. Na vaš email, dobit ćete poruke korisnika s ponudama. Vi možete prihvatiti (ili odbiti) ponudu koja vam najviše odgovara po cijeni ili nekom drugom kriteriju (npr. mjesto prodaje). Kupac i prodavač se međusobno trebaju sami dogovoriti o preuzimanju i plaćanju.

Značenje opcija u Plaćenom oglasnom paketu

Uzmimo kao primjer BIZ oglasni paket:

  1. VRIJEDI: 30 dana — oglasni paket vrijedi 30 dana i u tom vremenskom okviru trebate objaviti oglase.
  2. JEDNOSTAVNI OGLASI: 3 — u ovom paketu možete objaviti 3 oglasa.
  3. ISTAKNUTI OGLASI: 2 — ovu opciju možete koristiti 2 puta.
  4. BACI-NA-VRH OGLASI: 3 — ovu opciju možete koristiti 3 puta.
  5. DOPUŠTENIH LICITIRANJA: 1 — od vaša 3 oglasa, 1 oglas može biti objavljen u stilu aukcije.
  6. BROJ SLIKA: 5 — uz svaki pojedini oglas možete objaviti do 5 slika.
  7. VIDEO URL: Da — uz svaki pojedini oglas možete dodati video kojeg ste prethodno objavili na YouTube.
  8. DOPUŠTENE KLJUČNE RIJEČI: Da — uz svaki pojedini oglas možete dodati ključne riječi (tagove, oznake).

Detaljnije objašnjenje:

VRIJEDI: 30 dana
Od trenutka kada ga kupite, ovaj oglasni paket vrijedi 30 dana. Nakon što paket istekne (ne možete objavljivati oglase), vi trebate kupiti novi paket (po vašem izboru).

JEDNOSTAVNI OGLASI: 3
Jednostavni oglasi su osnovni oglasi (nisu istaknuti, nisu bačeni-na-vrh, nisu oglasi u stilu aukcije, itd). U ovom paketu možete objaviti 3 jednostavna oglasa. Jednostavan oglas ističe nakon 30 dana. Međutim, oglas ne morate objaviti odmah. Čak i ako oglas objavite 27.dan od kupovine paketa, vaš jednostavan oglas će se prikazivati 30 dana.

ISTAKNUTI OGLASI: 2
Bilo kojeg od ova 3 jednostavna oglasa vi možete istaknuti radi bolje vidljivosti i brže prodaje. Imate mogućnost za 2 isticanja, vi odabirete koje oglase želite istaknuti. Istaknuti oglasi vrijede 7 dana. Nakon 7 dana, oglas iz istaknutog prelazi u jednostavan i kao takav se dalje prikazuje u oglasniku.

BACI-NA-VRH OGLASI: 3
U ovom paketu vi možete oglas baciti na vrh 3 puta. Kad objavite jednostavan oglas, on je na vrhu svih oglasa. Kako korisnici objavljuju svoje oglase, vaš oglas više nije na vrhu, on je sada možda na 2. ili 7. stranici pretraživanja. Ako iskoristite Baci-na-vrh opciju, vi ćete baciti svoj oglas na vrh svih oglasa, kao da ste ga upravo sada objavili.

DOPUŠTENIH LICITIRANJA: 1
U ovom paketu vi možete objaviti 1 oglas u stilu aukcije. Kada objavljujete oglas, vi možete odabrati po kojoj cijeni ga prodajete (fiksno, po dogovoru, cijena na upit, besplatno ili aukcija). Ako objavite oglas u stilu aukcije, korisnici vam šalju ponude a vi na kraju, prema cijeni ili nekom drugom kriteriju (npr. vama najbliže, …) odaberete najbolju ponudu.

BROJ SLIKA: 5
Vi možete objaviti do 5 slika po oglasu. Slike ne smiju biti manje od 760 x 410 pixela (najmanja dopuštena širina x najmanja dopuštena visina). U protivnom, oglasnik vam neće dopustiti objavu oglasa!

VIDEO URL: Da
U ovom paketu, u svakom oglasu osim slika vi možete dodati poveznicu na vaš YouTube video. Dodati možete 1 YouTube video po oglasu. Video je koristan i može vam poslužiti u svrhu razgledavanja. Nema više uzaludnog prošetavanja kroz vaš dom ili otvaranja i zatvaranja poklopca motora vašeg automobila na parkiralištu. Kroz video, potencijalni kupac točno vidi što ga očekuje.

DOPUŠTENE KLJUČNE RIJEČI: Da
Jednostavno rečeno, to su ključne riječi vašeg oglasa. Oglasi se pretražuju po pronađenim riječima pretraživanja u naslovu i opisu oglasa. Ključne riječi (oznake, tagovi) su još jedan korisni dodatak s kojim, ako ga pravilno koristite, povećavate mogućnost da se vaš oglas izdvoji iz mnoštva i pojavi na vrhu u rezultatima pretraživanja. Na primjer, ukoliko prodajete Renault Captur 1.5 dCi 90, vaše ključne riječi mogu biti: “Renault, Captur”.

Priprema za oglas

Prije nego krenete s objavljivanjem oglasa (koji prodaje brzo) potrebno je da napravite pripreme a one se sastoje od toga da pripremite svoj tekst, slike, cijenu i ostale detalje oglasa. Zatim to unesete u oglas. Pogledajte kako drugi korisnici objavljuju oglase. To će vam dati ideju kako bi vaš oglas mogao ili trebao izgledati.

Pripremite tekst

Uzmite papir i olovku ili pišite u uređivaču teksta, npr. Notepad. Sastavite a zatim uredite tekst sve dok ne budete zadovoljni sadržajem. Što detaljniji opis, to bolje. Manje ćete gubiti dragocjeno vrijeme objašnjavajući potencijalnom kupcu detalje koje možete odmah navesti u oglasu. Ono što potencijalnog kupca interesira u osnovi je: što, gdje i po kojoj cijeni. Savjeti:

  • FORMATIRANJE: Ukoliko imate puno teksta, pišite u stilu članaka s naslovom, podnaslovima i odlomcima. Koristite alate za jednostavno formatiranje teksta. Ovi alati su odmah na vrhu okvira za unos teksta. Neka vaš oglas izgleda profesionalno i pregledno.
  • NEMOJTE ULJEPŠAVATI: (lažno opisivati) predmet oglašavanja pod pretpostavkom da ljudi neće primjetiti. Nemojte oglasiti odlično sačuvan mobitel a kod preuzimanja kupac jasno vidi da ima crte i možda jedva vidljivo ali ipak napuklo staklo. Nemojte oglasiti prodaju automobila kao “žena vozila” kojem su propali amortizeri i otišli ležajevi jer ste vozili građevinski materijal unutra. Vrijeme je dragocjeno. Nemojte tratiti tuđe i svoje dragocjeno vrijeme.

Pripremite fotografije

Napravite vlastite fotografije (za rabljene predmete oglašavanja fizičkih osoba, SLIKE SKINUTE S INTERNETA NISU DOPUŠTENE) na kojima se vidi stvarno stanje onoga što prodajete. Na fotografijama NE SMIJU biti vidljive osobe (DA ako držite mobitel u ruci, NE ako ste fotografirali automobil i u kadar su vam iznenada ušetali pješaci).

SAVJETI ZA FOTOGRAFIRANJE:

  • OSVJETLJENJE: Prilikom fotografiranja izbjegavajte odbljesak ili korištenje umjetne rasvjete, fotografije napravite na danjem svjetlu u hladovini ili za oblačnog vremena.
  • PANORAMSKE FOTOGRAFIJE: Kameru ili mobitel prilikom fotografiranja (za slike) ili snimanja (za YouTube video) držite vodoravno tako da imate kadar po širini (panorama, vodoravno) a ne po visini (portret, uspravno). Panoramske snimke uvijek su najbolji izbor jer su prikazane preko cijelog ekrana.
  • DIMENZIJE: Minimalna dopuštena dimenzija slike je 760 x 410 pixela (oglasnik vam neće dopustiti objavljivanje manjih slika od minimalno dopuštene dimenzije). Optimalno, najbolje je da su vaše slike u dimenziji 1520 x 820 piksela jer će u toj dimenziji biti optimalne za pregledavanje na desktop uređajima (stolno računalo, laptop). Više od toga je nepotrebno. Za najbolji rezultat prikaza vaših slika, ako ste napredni korisnik, uredite slike tako da sve budu iste veličine.
  • NAZIV SLIKE: Promijenite naziv slike. Generalno, kada fotografirate kamerom ili mobitelom, vaša fotografija će imati naziv datoteke nešto kao: “20210321_163633.jpg” (datum_broj.jpg). Preimenujte sliku u npr. “renault-captur-dci-90-2014-163633.jpg” ili “renault-captur-dci-90-2014-163633.jpg”

SAVJETI ZA UREĐIVANJE FOTOGRAFIJA:

DESKTOP: Za uređivanje možete koristiti bilo koji uređivač fotografija, npr. “FastStone Image Viever” ili “IrfanView”.

ONLINE: Ukoliko je online uređivanje za vas jedina opcija, tada za najbolji rezultat možete koristiti bilo koji kvalitetniji, besplatni “online image resizer”, jedan od takvih je OnlineConvertFree ( https://onlineconvertfree.com/resize-image/jpg-resize/ ) gdje svoje slike iz računala ili mobitela možete učitati, promjeniti veličinu (resize) na između 760 x 410 pixela i 1520 x 820 pixela, po potrebi odrezati neželjene rubove iz kadra (crop) i sažeti (compress) na manje od 100 kB a zatim preuzeti u svoje računalo ili mobitel i objaviti uz svoj oglas.

ANDROID MOBILNI UREĐAJI: Svaki mobilni uređaj u Galeriji slika ima opciju za promjenu veličine slike. Na primjer, za Samsung Galaxy: (1.) Otvorite kameru i napravite fotografiju, (2.) Otvorite galeriju (aplikacija) i otvorite sliku, (3.) Taknite ispod slike na olovku (uređivanje), (4.) Taknite na vrhu desno na tri uspravne točke (akcije), (5.) Zatim od ponuđenog odaberite “Promijeni veličinu slike”, (6.) Promijeni veličinu slike na 20% (idealno) ili 40% (nepotrebno), (7.) Gotovo. Ako koristite neki drugi pametni telefon, pogledajte u opcijama za uređivanje slika. Ukoliko želite, preuzmite sa Google Play neki od uređivača slika. Na primjer, upišite u tražilu “crop resize compress” i izbacit će vam popis aplikacija. Odaberite aplikaciju koja vam odgovara. Mi preporučujemo “Photo Compreee & Resize” ( https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vinson.shrinker ) ili “Photo & Picture Resizer: Resize, Downsize, Adjust” ( https://play.google.com/store/apps/details?id=com.simplemobilephotoresizer ).

TEHNIČKI PREVIŠE ZA VAS: Ukoliko ne znate uređivati slike, jednostavno ih učitajte i ne brinite, oglasnik će napraviti ostalo.

Objavljivanje oglasa – Korak po korak

Prilikom objavljivanja oglasa budite pažljivi. Nejasni ili nekompletni oglasi rezultirat će sa neobjavljivanjem oglasa sve dok ne uklonite greške ili potpunim odbijanjem oglasa ukoliko kršite Uvjete i pravila korištenja.

Korak 1 – Podaci o oglasu

1. Dodajte NASLOV oglasa
2. Odaberite KATEGORIJU
3. Odaberite odgovarajuću POTKATEGORIJU

Korak 2 – Detalji oglasa

Polja za unos mogu se razlikovati (npr. nekretnine, automobil ili cipele imaju malo toga zajedničkog), ovisno o predmetu oglašavanja.

1. Odaberite VRSTU OGLASA (Izgubljeno i nađeno, Kupujem, Prodajem, Zamjena)
2. Odaberite VRSTU CIJENE (Fiksno, Aukcija, Cijena na upit, Po dogovoru, Besplatno)
3. Odaberite VALUTU (kn)
5. Unesite CIJENU (samo brojevi, bez oznake valute)
4. Dodajte poveznicu na vaš YouTube VIDEO (nije obavezno)
5. Odaberite STANJE STAVKE (Korišteno, Novo)
6. Označite GARANCIJU (Da ili Ne)
6. Dodajte FOTOGRAFIJE (do 3 slike za besplatne ili do 5 slika za plaćene oglase)
7. Unesite KLJUČNE RIJEČI (oznake, tagovi)
8. Označite vrstu PONUĐAČA (Vi ste: Privatno/Fizička osoba ili Tvrtka/Pravna osoba)
9. Unesite OPIS OGLASA (tekst oglasa, što detaljnije to bolje) – NAPOMENE: NE prepisujte deklaracije proizvoda s Interneta (umjesto toga možete navesti poveznicu/link na web stranicu s opisom proizvoda). U opisu NEMOJTE koristiti strani jezik (Etoje Oglasnik je lokalni oglasnik za Hrvatsku i jezik je hrvatski). U opisu NE upisujte kontakt podatke kao što su telefonski broj ili email adresu (ovi podaci imaju svoje posebno mjesto). Ukoliko ste Tvrtka/Pravna osoba, na dnu opisa predmeta ili usluge oglašavanja SLOBODNO upišite generalne podatke Tvrtke/Pravne osobe (Naziv poslovnog subjekta, Sjedište, Registar, MBS, OIB, EUID, Temeljni kapital, Poslovni račun otvoren kod, IBAN, web adresa,…). Ne samo da će vaš oglas s podacima tvrtke izgledati ozbiljnije već ćete za svoju tvrtku imati dodatnu reklamu.
10. LICITIRANJE (je li vaš oglas u stilu aukcije, da ili ne)

Korak 3 – Informacije o korisniku

1. Vaše IME (ime za prikaz)
2. Označite ZEMLJU (Hrvatska)
3. Označite ŽUPANIJU (vaša županija)
4. Unesite ADRESU (grad ili mjesto, ulica)
5. Označite LOKACIJU NA KARTI (povucite i ispustite pokazivač na vašu lokaciju)

Vaš će oglas biti ručno pregledan i ukoliko je sve u redu, vrlo brzo odobren i zatim objavljen.

Status vašeg oglasa

ISTEKAO
Nakon što je vaš oglas istekao on je označen statusom “Istekao”. Oglas možete obnoviti ili (nepotreban) obrisati.

PRODANO
Nakon što ste prodali predmet oglašavanja, nema smisla da oglas držite aktivnim i da vam ljudi dosađuju kontaktima i upitima. U svom profilu, u prikazu vaših oglasa, promjenite status oglasa u “Prodano”. Možete ga obrisati tako što ćete na dnu kliknuti/taknuti na crveni “X”.

AKTIVNO
Svi vaši oglasi koji se trenutno prikazuju označeni su statusom “Aktivno”.

OBNAVLJANJE OGLASA
Nakon što je oglas istekao prema postavljenom datumu (npr. trajanje oglasa 30 dana) i dobio je status “Istekao”, može ga obnoviti samo vlasnik oglasa. Za obnavljanje oglasa potrebno je da uzmete oglasni paket koji sadrži baci-na-vrh opciju. Prijavite se u oglasnik, u profilu odite na “MOJI OGLASI” i u prikazu oglasa odaberite oglas kojeg želite obnoviti/produžiti. Prvo, u padajućem izborniku, status objave trebate označiti kao “Aktivno”. Zatim, kliknite/taknite na dugme “BACI-NA-VRH”. Vaš će se oglas ponovo početi prikazivati aktivno. Nakon isteka, ponovite postupak.

ISTICANJE OGLASA
Za isticanje pojedinog oglasa potrebno je da uzmete oglasni paket koji sadrži opciju za isticanje oglasa. Prijavite se u oglasnik, u profilu odite na “MOJI OGLASI”, odaberite oglas kojeg želite istaknuti i kliknite/taknite na dugme “OZNAČI KAO ISTAKNUTO”. Vaš će se oglas početi prikazivati kao istaknut na vrhu svih oglasa.

BACI-NA-VRH OGLASI
Da biste pojedini oglas bacili na vrh, potrebno je da uzmete oglasni paket koji sadrži opciju “Baci-na-vrh”. Oglas koji je bačen na vrh, zapravo je oglas kojeg ste premjestili na vrh s novim datumom objavljivanja. Vaš oglas se sada ponovo prikazuje na vrhu svih oglasa kao da ste ga upravo sada objavili.

NIJE DOPUŠTENO

  • Objavljivati opće-društveno neprihvatljiv ili zakonom nedopušteni sadržaj.
  • Spamati oglasnik. (Objavite svoj oglas samo u odgovarajućoj kategoriji / potkategoriji.)
  • Klevetati i vrijeđati. (Komentari / ocjene trebaju biti profesionalni. Ne komentirajte bez razloga.)
  • Koristiti pogrdne riječi. (Objavljujte i komunicirajte s poštovanjem, uljudnim tonom.)

ZABRANJENO

Mi ne objavljujemo oglase u vezi s predmetima čija je prodaja zakonom zabranjena ili podložna posebnim propisima, uključujući ali ne ograničavajući se na:

  • eksplozivi i pirotehnika,
  • kockanje i klađenje,
  • pornografski materijal,
  • farmaceutski proizvodi,
  • alkohol, duhan,
  • proizvodi za bežični prijenos na rezerviranim frekvencijama,
  • dionice i bankovne ili vlasničke vrijednosnice, kreditne kartice,
  • ilegalne kopije ili krivotvoreni proizvodi,

Zadržavamo pravo da

u slučaju zloupotrebe, uklonimo bilo koji oglas ili bilo koji korisnički račun u bilo koje vrijeme iz bilo kojeg razloga, bez najave i bez raspravljanja.

Vrh